12 grudnia 2017, 18:21
Warszawa
+20°C
Setra S 531 DT

Nowy autobus piętrowy Setra S 531 DT z serii TopClass 500

Maksymalna wydajność i różnorodność, komfort z najwyższej półki i bezkompromisowe bezpieczeństwo: Nowy autobus piętrowy Setra S 531 DT z serii TopClass 500 ponownie wyznacza standardy w swojej klasie.

Ten fenomenalny autokar wyróżniający się wzorcowymi parametrami aerodynamicznymi jest na najlepszej drodze do ustanowienia nowych rekordów niskiego spalania w swoim segmencie. Ze względu na elastycznie zaprojektowany dolny pokład autobus ten z powodzeniem sprawdzi się we wszystkich zadaniach na trasach turystycznych i w przewozach liniowych. Wnętrze pojazdu imponuje komfortem. Co więcej, nowy piętrus Setry to również pierwszy autobus na świecie, w którym zainstalowano systemy wspomagania kierowcy Active Brake Assist 4 i Sideguard Assist. Ponoszą one jeszcze bardziej i tak już wysoki poziom bezpieczeństwa. Wszystko to projektanci pojazdu odziali w fascynujący design, który kroczy własnymi ścieżkami.

Bezpieczeństwo: światowa premiera systemów Active Brake Assist 4 i Sideguard Assist w autobusach
Najwyższe standardy bezpieczeństwa dzięki technologii koncernu – Nowy autobus piętrowy marki premium wyposażany jest seryjnie w przyjemne dla oka i bardzo trwałe reflektory LED. Światową autobusową premierę świętuje tu też system hamowania awrayjnego Active Brake Assist 4 (ABA 4). Dodatkowo do dotychczasowych funkcji, jakimi są pełne hamowanie przed nieruchomymi i poprzedzającymi obiektami, układ wzbogacono także o możliwość rozpoznawania pieszych z automatyczną reakcją hamowania. Kolejną światową premierą wśród autobusów jest Sideguard Assist eliminujący problem martwego pola. Wykorzystując czujniki radarowe system monitoruje pas z prawej strony autobusu na jego całej długości i ostrzega kierowcę podczas pokonywania zakrętu przed pieszymi, rowerzystami a także przed nieruchomymi przeszkodami w razie pojawienia się niebezpieczeństwa. Zaś poza terenem zabudowanym służy jako asystent zmiany pasa ruchu.

Wydajność: doskonała aerodynamika obniża spalanie paliwa
Nowy piętrowy autobus został od początku do końca zoptymalizowany pod kątem jak najlepszej aerodynamiki. I to w dosłownym znaczeniu: Z przodu, dzięki silnie uwypuklonym przednim szybom oraz dużym promieniom krawędzi, napierające powietrze opływa łagodnie sylwetkę pojazdu, a docierając na tył ukierunkowywane jest w odpowiedni sposób przez załamania płaszczyzn i spoilery. Projektanci zadbali tu o najdrobniejszy detal. Stąd też wycieraczka górnego pokładu w pozycji spoczynkowej ułożona jest pionowo – rozwiązanie zapożyczone ze sportów motorowych. Efektem tego jest uzyskanie współczynnika oporu powietrza na poziomie cw = 0,35, wartość niedościgniona w tym segmencie. Rewelacyjna aerodynamika autobusu jest fundamentem prawdopodobnie rekordowo niskiego zużycia paliwa: W zależności od konkretnego zastosowania pojazdu spalanie jest tu niższe od poprzednika o mniej więcej 7 do 10%. Oznacza to oszczędności paliwa wynoszące wiele tysięcy litrów rocznie, których liczba będzie wahać się odpowiednio do przebiegu pojazdu.

Różnorodność: nowa Setra to autobus na każdą sytuację
Wyjazdy wakacyjne, linie dalekobieżne, ekskluzywne autobusy restauracyjne, linie międzymiastowe – nowa Setra potrafi sprostać każdemu potencjalnemu zadaniu dla autobusu jej formatu. Tak szeroki wachlarz zastosowań możliwy jest z jednej strony dzięki charakterystycznemu dla tej marki wyposażeniu indywidualnemu i konfiguracjom foteli z drugiej zaś strony za sprawą wyjątkowego dolnego pokładu pozwalającego na jego różnorodne zastosowanie. Dzięki zupełnie nowej konstrukcji na życzenie można też usunąć podest umiejscowiony na parterze po prawej stronie w kierunku jazdy. Daje to w efekcie nowe możliwości: miejsca na wózki inwalidzkie, urządzenia do autobusów restauracyjnych, wymienny podest z miejscem na wózek dziecięcy na linie międzymiastowe lub z podestem na klasyczne fotele do przewozów turystycznych. Jego różnorodność uwidacznia się też w kokpicie: Klienci mogą wybierać pomiędzy eleganckim i funkcjonalnym kokpitem z serii Setra ComfortClass 500 a luksusowym kokpitem serii TopClass 500.

Komfort: jasne wnętrze, wygodne schody, innowacyjna toaleta
Jasne wnętrze, mnóstwo światła i nowoczesna stylizacja sprawiają, że wnętrze nowej Setry daje wrażenie ogromnej przestronności. Uwagę zwracają przede wszystkim schody łączące dolny i górny pokład. Są one od zewnątrz przeszklone, a w środku wyłożone są przezroczystym tworzywem akrylowym. Równe dwukolorowe stopnie z indywidualnym oświetleniem, podesty i przebiegające na całej długości schodów poręcze dają poczucie bezpieczeństwa zarówno podczas wchodzenia jak i schodzenia. Na szczególną uwagę zasługuje także całkowicie na nowo zaprojektowana toaleta. Jej wyposażenie rozplanowane jest po przekątnej, co zapewnia maksymalną ilość miejsca. Umiejscowione w górnej części białe meble i przyjemne oświetlenie diodowe nadają wnętrzu wygląd nowoczesnej łazienki.

Piętrowy autobus Setry ma swój klimat
Dostępna opcjonalnie instalacja zapachowa uprzyjemnia dodatkowo klimat na pokładzie nowej Setry. Po włączeniu stacyjki i otwarciu pierwszych drzwi bądź też przy otwartych drzwiach dyfuzor rozpyla automatycznie subtelny i dyskretny zapach. W ten sposób pasażerowie witani są w dyskretnej atmosferze świeżości, która zaprasza ich do miłego spędzenia czasu na pokładzie. Najważniejsze elementy instalacji pochodzą z S-Klasy Mercedesa. Asortyment obejmuje sześć zapachów począwszy od świeżych sportowych klimatów aż po intensywny, zbliżony do skóry wariant.

Design: nowoczesny i zaskakująco suwerenny wygląd
Nowy piętrowy autobus wpisuje się w stylistykę Setry TopClass 500. Z uwagi na swoje szerokie spektrum możliwości zastosowania a także bogactwo wersji i wyposażenia stanowi ona jednakże własną odrębną klasę w ramach serii 500. Potwierdza to też jej nowoczesny i suwerenny wygląd. Oblicze Setry z ciemną przednią osłoną i srebrnym logotypem marki stanowi ewidentny element stylizacyjny TopClass 500. Po raz pierwszy obie przednie szyby połączono ze sobą płynnie w jedną powierzchnię przedzieloną aluminiową listwą spinającą. Na ścianie bocznej projektanci umieścili udoskonaloną, charakterystyczną dla marki listwę aluminiową „La Linea“. Jest ona teraz poprowadzona poziomo wzdłuż krawędzi dachu. Okazałe szyby wznoszą się ku górze na wysokości tylnych schodów. Ich ukośna krawędź dodaje autobusowi dynamiki i wykończona jest aluminiową listwą. Metalowa część poszycia górnego pokładu zdaje się przez to dryfować niczym wyspa na szklanym akwenie. Pod nią, widniejąca nad przednim nadkolem aluminiowa plakietka przerywa ciągłość linii podszybia dolnego pokładu. Tył zamknięty jest bocznymi płetwami ze spojlerem i tylnymi lampami z serii 500. W nowym piętrowym autobusie połączono ze sobą też po raz pierwszy obie kratki wentylacyjne silnika. Ciekawy akcent wprowadza widniejąca ponad nimi czarna kratka zintegrowanej klimatyzacji TopAir. Ciekawym elementem optycznym jest umieszczona pod tylną szybą chromowana plakietka z logotypem marki z TopClass 500 – perfekcyjne wykończenie spektakularnego autobusu.

Oceń tekst!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz