12 grudnia 2017, 18:19
Warszawa
+20°C
Bieżnikowane opony Continental ContiRe

Bieżnikowane opony Continental do transportu regionalnego i długodystansowego

Continental rozszerzył gamę opon do transportu regionalnego i długodystansowego o ContiRe Hybrid HD3 w rozmiarach 295/80 R 22.5, 315/70 R 22.5 oraz 315/80 R 22.5. ContiRe Hybrid to opony bieżnikowane na gorąco, która zachowują właściwości fabrycznie nowego ogumienia.

Nowość od Continental w wersji bieżnikowanej, uzupełnia gamę uniwersalnych opon Conti Hybrid na oś napędową. Opony bieżnikowana dają możliwość osiągnięcia korzyści ekonomicznych i ekologicznych. Około 75 procent surowców niezbędnych do produkcji opon znajduje się w karkasie. Ponowne wykorzystanie po pierwszym okresie eksploatacji pozwala więc zaoszczędzić nie tylko zasoby, ale i pieniądze, gdyż opony bieżnikowane na gorąco są zwykle o około 25 procent tańsze od opon nowych.

Konstrukcja klocków bieżnika ContiRe Hybrid HD3 obejmuje zintegrowane lamele w układzie 3D. Sięgają one do dwóch trzecich całej głębokości bieżnika i mają gwarantować wolniejsze zużywanie się, jednocześnie zapewniając dobrą trakcję nawet podczas hamowania na mokrej nawierzchni. Opona ContiRe Hybrid HD3 posiada oznaczenie M+S, jak i symbole płatka śniegu na tle gór (3PMSF).

Usługa bieżnikowania na gorąco ContiRe pozwala w pełni wykorzystać możliwości opon w zakresie ekonomiki eksploatacji. Proces bieżnikowania, w którym wykorzystuje się wyłącznie karkasy Continental, jest analogiczny do produkcji nowej opony. Na początku świeży kauczuk jest nakładany na całej szerokości karkasu, a następnie bieżnik nałożony na karkas jest umieszczany w formie wulkanizacyjnej z odpowiednim wzorem bieżnika, który powstaje w trakcie wulkanizacji.

Opony Continental są bieżnikowane metodą na gorąco od stopki do stopki. Główną zaletą takiego bieżnikowania jest to, że odnawiane są przy tym ścianki opony, dzięki czemu ich jakość jest porównywalna z fabrycznie nową oponą. W celu utrzymania wysokiej jakości, każda opona w ramach usługi ContiRe przechodzi testy wytrzymałości i bezpieczeństwa zgodnie ze standardowym systemem jakości, a także jest objęta gwarancją Continental.

Fabryczne bieżnikowanie opon Continental odbywa się w otwartym zakładzie ContiLifeCycle w Stöcken (w Hanowerze). To pierwsza na świecie fabryka, która jest połączeniem nowoczesnej linii bieżnikowania opon do autobusów i samochodów ciężarowych z instalacją do recyklingu gumy na skalę przemysłową.

Oceń tekst!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz