23 października 2017, 19:16
Warszawa
+20°C
Dwa silniki SCANIA V8 Striker 8x8

Dwa silniki SCANIA V8 o mocy 770 KM każdy w pojeździe ratowniczo-gaśniczym

Scania dostarcza silniki do Striker 8×8, lotniskowego pojazdu ratowniczo-gaśniczego. Ośmiokołowiec, wyprodukowany przez Oshkosh Corporation, jest zdolny pomieścić nawet 17 000 l wody.

Striker 8×8 to nowoczesny samochód typu ARFF (ang. Aircraft Rescue and Firefighting – lotniskowy pojazd ratowniczo-gaśniczy). Pojazd zostanie wprowadzony do użytku w kwietniu 2017 roku.

Oshkosh Corporation jest znanym producentem ciężkich pojazdów użytkowych przeznaczonych dla wojska, straży pożarnej i służb ratowniczych. Firma dostarcza też pojazdy budowalne, komunalne i podnośniki. W tym roku świętuje stulecie swojej działalności.

Inżynierowie Scania współpracowali z przedstawicielami Oshokshem od wczesnej fazy projektu. Pojazd został wyposażony w dwa 16-litrowe silniki Scania V8, zgodne z normą emisji spalin Tier 4 final. Każdy z nich osiąga moc 770 KM. Silniki Scania są wykorzystywane również w pojazdach Striker 6×6 i 4×4 oraz w pługach śnieżnych, betonomieszarkach i śmieciarkach firmy Oshkosh. Nowy pojazd 8×8 będzie sprzedawany głównie w Chinach i na Bliskim Wschodzie.

Poza lotniskiem
Pojazdy lotniskowe Oshkosh są wykorzystywane na całym świecie, a ich wyposażenie dobierane jest według indywidualnych potrzeb użytkowników. W ofercie firmy znajduje się m.in. wysięgnik z działkiem wodnym, który może swobodnie poruszać się wokół samolotu, a także przebić kadłub, aby rozprowadzić wewnątrz środek gaśniczy.

Pojazdy te sprawdzają się także poza lotniskiem. Po ataku na Pentagon 11 września 2001 roku do pomocy wykorzystano pojazd ARFF z pobliskiego lotniska Dulles International Airport. W maju 2016 roku, gdy gwałtowny pożar lasu w kanadyjskiej prowincji Alberta zmusił do ewakuacji prawie 90 000 mieszkańców Fort McMurray i okolic, dwie miejscowe elektrownie wysłały na pomoc strażakom kilka swoich Strikerów 8×8. Obie są stałymi klientami firmy Oshkosh.

8×8 Striker – lotniskowy pojazd ratowniczo-gaśniczy

· Zmodernizowany pojazd typu ARFF zadebiutuje podczas „Fire Department Instructors Conference” w Indianapolis w kwietniu 2017 roku.

· Pojemność zbiornika wody: 17 000 l.

· Pojemność zbiornika środka gaśniczego: 2400 l.

· Masa całkowita: 62 t.

· Prędkość maksymalna: 110 km/h.

· Układ napędowy: dwa 16-litrowe silniki Scania V8 o mocy 770 KM i maksymalnym momencie obrotowym 3183 Nm. Silniki są zgodne z normą emisji spalin Tier 4 final.

Oceń tekst!

Podobne wpisy

Dodaj komentarz